A székhelyszolgáltatás igényléséhez érdemes tisztában lenni néhány alapvető ismerettel, hogy tudjuk, milyen fába kívánjuk vágni a fejszénket. Fontos tudni például, hogy ki végezhet székhelyszolgáltatást, és mit tartalmaz az ezzel kapcsolatos rendelet. A teljesség igénye nélkül, természetesen.

Először is, mint minden jogi ügylet esetében, a székhelyszolgáltatás igénybevétele során is alapvető fontosságú az írásba foglalt szerződéskötés. Érdemes tudatosan eldönteni azt is, hogy a székhelyszolgáltatási szerződést határozott vagy határozatlan időre tervezünk megkötni, és ennek megfelelően választani szolgáltatót.

A székhelyen alapvető fontosságú tárolni az alábbi iratokat: a cég iratait, a hatósági engedélyét, az adóhatósághoz történő adatbejelentési kötelezettségeivel összefüggő iratait, az érvényes szerződést, a társasági szerződést, a cégbejegyzési végzést, valamint a számviteli törvény szerinti beszámolóját is. Mivel bármikor előállhat egy hatósági ellenőrzés, ezek hiánya komoly mulasztásnak számít, és következményekkel jár.

A székhelyszolgáltatást nyújtónak kötelessége a cégtábla kihelyezése, valamint tételesen és naprakészen kell iratjegyzéket, továbbá ingóságra vonatkozó jegyzéket vezetnie az iratokról és az ingóságokról, melyeket a székhelyen tart. Továbbá, köteles a küldemények átvételéről gondoskodni, és arról egy munkanapon belül tájékoztatni a céget.

A székhelyszolgáltatás része az is, hogy tájékoztatni kell az adóhatóságot az ezzel kapcsolatos bejelentési adatokról. Amikor azonban megszűnik a szerződés, köteles átnyújtani a székhelyen őrzött iratokat a cég számára a szolgáltató. Ha megbízható szolgáltatót keresünk, érdemes felkeresni a szekhely.org oldalát!

Author

Write A Comment